خرید خانه در انواع محله های اصفهان

اصفهان شهری در مرکز ایران و سومین شهر پرجمعیت آن است. شهری که شاه عباس صفوی آن را به پایتختی برگزید و پس از آن رونق بسیاری یافت. شهری با آثار تاریخی فراوان که اغلب از دوران صفویه به جا مانده و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. اصفهان را به عنوان پایتخت فرهنگی ایران می شناسیم. علاوه بر این اصفهان سهم زیادی در صنعت ایران دارد. حصا، ذوب آهن و فولاد مبارکه از جمله شرکت های مهم اصفهان هستند. اصفهان مانند هر شهر دیگری دارای محله هایی است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. در این مطلب با بهترین محله های اصفهان آشنا می شویم. در کل جنوب اصفهان نسبت به شمال گرانتر و اصیل تر است.


با توجه به مهاجرت افراد غیر بومی به اصفهان، داشتن اطلاعات از مناطق مختلف ضروری است. با کمک این اطلاعات بهترین محله را برای خرید یا رهن و اجاره انتخاب کنید. هر منطقه از اصفهان با توجه به معیارهای قیمت گذاری، قیمت متفاوتی دارد، علاوه بر توجه به قیمت ملک، هماهنگی محله با شرایط کار و زندگی فرد نیز باید در نظر گرفته شود.


مرداویج

مرداویج محله ای در جنوب اصفهان است که یکی از گران ترین محله های شهر است. برج کبوتر یکی از بناهای تاریخی دوره صفویه است که در این محله قرار دارد. محله مرداویج دارای مجتمع تجاری، پارک، مدرسه، کافه ها و رستوران های مورد علاقه می باشد. موقعیت این محله از نظر دسترسی به وسایل نقلیه عمومی خوب است. خانه های این محله معمولاً ویلایی و لوکس با قیمت های بالا هستند. موقعیت جغرافیایی این محله از دروازه شیراز تا چهارراه فرایبورگ، از کوچه استادان تا خیابان کارگر است.


ملاصدرا

خیابانی در جنوب اصفهان به نام ملاصدرا که به نام متکلم و فیلسوف شیعه ایرانی قرن یازدهم هجری قمری نامگذاری شده است. خیابانی که موازی خیابان های هزارجریب و شیخ صدوق جنوبی است. با توجه به این موقعیت جغرافیایی دسترسی خوبی به ادارات دولتی، مراکز خرید، دانشگاه ها و مترو دارد. خانه های این خیابان گران است.


جلفا

جلفا متفاوت ترین و چشم نوازترین محله اصفهان است. این محله در زمان شاه عباس صفوی با مهاجرت ارامنه به اصفهان شکل گرفت و به نام شهر مبدأ مهاجران نامگذاری شد. جلفا پس از گذشت سال ها بافت قدیمی خود را حفظ کرده و به قطب گردشگری تبدیل شده است. کلیسای وانک، کلیسای سنت جورج، مجموعه کلیسای سنت مریم و هاکوپ، کلیسای بیت لحم و کلیسای سیرک از جاذبه های گردشگری این محله هستند. جلفا علاوه بر کلیساها و بناهای تاریخی، کافه‌های دنج و جذابی در دل خود دارد. ترکیب معماری سنتی، کافه های دنج و خیابان های سنگفرش شده، حال و هوای کاملا متفاوتی به این محله بخشیده است. جلفا در جنوب زاینده رود قرار دارد.


محله جلفا اصفهان

در ضلع شرقی این محله چهارباغ بالا و در ضلع غربی خیابان حکیم نظامی قرار دارد. جلفا دسترسی خوبی به ایستگاه مترو و اتوبوس دارد. از دیگر ویژگی های جلفا مراکز خرید، مدارس، درمانگاه ها، داروخانه های متعدد و همچنین نزدیک بودن به بیمارستان است. از این رو جلفا یکی از محله های شلوغ اصفهان است. جلفا محله خوبی برای زندگی و تجارت است.


مهر آباد

یکی از محله های مجاور زاینده رود محله مهرآباد است. این محله در شرق اصفهان و در همسایگی محله‌های فردوس، فرهنگیان و باغ قدیر قرار دارد. این محله در سال های اخیر رو به رشد بوده و هم اکنون یکی از محله های اعیان نشین اصفهان است. محله مهرآباد علاوه بر بازسازی خانه هایش، از سکوت و آرامش قابل توجهی برخوردار است. از دیگر مزیت های این محله نزدیک بودن به مناطق گردشگری و مرکز شهر اصفهان است. ساختمان های این محله معمولاً بین 200 متر تا 300 متر است و دارای امکاناتی مانند استخر، لابی، روف گاردن و.. قیمت مسکن در این محله نسبتاً بالاست.


آبشار

محله آبشار یکی از محله های منطقه شش اصفهان است که در کرانه جنوبی زاینده رود واقع شده است. نام محله از نام کاخ آبشار حاج محمد حسین کازرونی گرفته شده است. آنچه در این محله قابل توجه است بازسازی آپارتمان ها و پارک های متعددی است که در اطراف محله وجود دارد. قیمت ملک در این محله نیز بالاست..


منبع:

https://digihomenet.ir/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد