معرفی انواع میز ناهار خوری

میز ناهارخوری یکی از مهم ترین وسایل در دکوراسیون داخلی خانه است که می توان گفت یک نقطه مرکزی است و باعث می شود اعضای خانواده دور آن جمع شوند و با صرف ناهار و شام فضایی گرم و صمیمی داشته باشند. اگرچه در گذشته استفاده از انواع میز ناهارخوری در منازل بیشتر جنبه تزئینی داشت، اما امروزه جایگاه ویژه ای در زندگی مردم پیدا کرده و یکی از اصلی ترین و کاربردی ترین وسایل در دکوراسیون منزل است. البته با توجه به فضای کم آپارتمان های امروزی سعی می شود از انواع میز ناهارخوری کوچک استفاده کنند.


یک میز محکم انتخاب کنید

انتخاب میز ناهارخوری بسیار مهم است و باید میزی را انتخاب کنید که در بین انواع میز ناهارخوری از بهترین و مستحکم ترین مواد ساخته شده باشد و ساخت آن به صورت استاندارد انجام شود تا حس خوبی داشته باشد و شیک باشد. بهترین مواد برای میزهای ناهار خوری چوب، پلاستیک، فلز و فایبرگلاس است.


بهترین چیدمان مبل در پذیرایی مستطیلی

زیباترین میزهای غذاخوری که در هر سبکی از دکوراسیون منزل قابل استفاده است میزهای چوبی هستند. میزهای ناهارخوری از چوب گردو، بلوط یا راش وزن و قیمت بالاتری نسبت به سایر میزهای چوبی دارند اما کیفیت و جلوه بسیار خوبی دارند. اما اگر در بین انواع میز ناهار خوری جدید به دنبال کاری بادوام و با قیمت مناسب هستید می توانید میزهای ناهارخوری را انتخاب کنید که از چوب های مهندسی یا کامپوزیت مانند تخته سه لا، ام دی اف با کیفیت و ... ساخته شده اند. البته دوام این میزها کمتر از میزهای چوبی است.


روی میز ناهارخوری از شیشه استفاده کنید

با استفاده از شیشه بر روی انواع مدل میز ناهارخوری می توان از آسیب و خط و خش بر روی آن جلوگیری کرد. شیشه ها را می توان به راحتی با همه سبک های دکوراسیون هماهنگ کرد و با قرار دادن آنها روی میز هارمونی خاصی با سایر وسایل منزل ایجاد کرد. لیوانی که روی میز ناهارخوری می گذارید نباید شفاف باشد، حتی می توانید از شیشه های رنگی استفاده کنید. این عینک می تواند گزینه بسیار خوبی باشد، به خصوص برای محیط های کوچک با نور کم، زیرا رفلکس شیشه باعث می شود فضا بزرگتر و روشن تر به نظر برسد. دیدن دسته بندی «میز ناهار خوری چستر» می تواند مفید باشد.


انواع میز ناهارخوری را تشکیل دهید

انواع مختلفی از میز ناهارخوری در بازار وجود دارد، اما شکل و مدل میز ناهارخوری باید به گونه ای انتخاب شود که کاملا با محیط خانه هماهنگ باشد. در ادامه به معرفی انواع مدل میز ناهارخوری اشاره خواهیم کرد.


میز مستطیلی:

می توان گفت میز ناهارخوری مستطیلی یکی از پرطرفدارترین میزها در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. این میزها علاوه بر زیبایی خاصی که دارند، بسیار کاربردی هستند و به راحتی می توان از آنها در انواع سبک های طراحی داخلی استفاده کرد. میزهای مربعی یکی از ساده ترین میزهای غذاخوری هستند که به دلیل فضای کمی که اشغال می کنند می توانند گزینه مناسبی برای فضاهای کوچک مانند آشپزخانه باشند.


میزگرد:

برخی افراد به دلیل سبک دکوراسیونی که دارند نمی خواهند صندلی غذاخوری جای ثابتی داشته باشد، برای چنین افرادی میزهای گرد می تواند بهترین گزینه ممکن باشد. زیرا صندلی ها را می توان در هر جایی قرار داد.


میز بیضی شکل:

میزهای بیضی نیز دارای فن های خاصی هستند و شکل کروی را به محیط القا می کنند. این میزها بیشتر در مقاطع کشیده تر مورد استفاده قرار می گیرند. میزهای بیضی به فضای بیشتری نسبت به سایر میزهای غذاخوری نیاز دارند. از این رو برای خانه های بزرگ مناسب هستند.


شکل:

یکی از جدیدترین انواع میز ناهارخوری میزهای بدون شکل می باشد. این میزها به دلیل شکل و شمایل خاصی که دارند معمولا در سبک های طراحی مدرن مورد استفاده قرار می گیرند. ایده اصلی طراحی میزهای بی شکل اساساً تمرکز بر طراحی شکل میز بر اساس اشکال استاندارد و کلاسیک میز نیست. مدل های جدید میز ناهارخوری و نیمکت ناهار خوری ویترا را ببینید.


ارتفاع میز ناهارخوری

موضوع دیگری که در مورد میزهای غذاخوری حائز اهمیت است، تناسب ابعاد و اندازه میز با خصوصیات ظاهری اعضای خانواده است. به عنوان مثال خانواده هایی که همه اعضا قد نسبتاً بلندی دارند بهتر است میزهای میز بلند را انتخاب کنند تا با نشستن پشت میز و غذا خوردن احساس راحتی کنند و بدن در شرایط سختی قرار نگیرد. در حالت استاندارد، ارتفاع میز زمانی که پشت آن می نشینید باید دقیقا زیر سینه باشد و آرنج نباید بیش از 4 سانتی متر از بدن فاصله داشته باشد. اگر میزهای ناهارخوری کوتاهتر از اندازه معمولی و استاندارد باشد، فرد باید روی میز خم شود تا به راحتی غذا بخورد و به این ترتیب به معده فشار وارد می شود و فرآیند هضم به خوبی انجام نمی شود. بازدید از انواع صندلی ناهار خوری چستر ویترا توصیه می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد