موتورسیکلت ها هزینه سوخت و نگهداری کمتری دارند

درست در لحظه ای که در ترافیک سنگین عصر، در حالی که از کار خسته شده اید و به شیشه ماشین تکیه داده اید، یک موتورسیکلت با سرعت از کنار ماشین می گذرد و ترافیک را بی معنی می کند، احتمالاً در همان لحظه فکر کرده اید که شاید موتورسیکلت بتواند در وقت شما صرفه جویی کند. موتورسیکلت ها وسایل کاربردی و جذابی هستند که مخصوصاً در شهرهای شلوغ و پرترافیک کاربرد دارند.


بسته به کاربرد و هدف شما، انواع مختلفی از موتور سیکلت با قدرت و حجم و ویژگی های مختلف موتور در بازار وجود دارد که اگر قصد خرید موتورسیکلت را دارید، لازم است انواع آن را بشناسید و اگر فقط به موتور سیکلت علاقه مند هستید. ، آنها را بشناس. خالی از لطف نیست. در ادامه سعی خواهیم کرد انواع موتورسیکلت ها را بر اساس ویژگی های مختلف بررسی کنیم.


مهمترین کاربرد موتور سیکلت

این روزها به دلایل زیادی خیابان های شهر شلوغ تر از گذشته شده و ترافیک به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده است. مسیرهایی که اکثر ما مجبوریم روزانه برای رسیدن به محل کار طی کنیم، ممکن است ترافیک سنگینی داشته باشند که زمان زیادی را از ما بگیرد. موتور سیکلت به دلیل اندازه کوچکش یکی از ارزان ترین، ساده ترین و در بیشتر موارد سریع ترین وسایل نقلیه برای شهرهای شلوغ است. مزایا و مزایای موتورسیکلت به قدری زیاد است که تنها نقطه ضعف آن این است که نسبت به خودروهای سواری کمتر دیده می شود.


انواع مختلفی از موتور سیکلت ها در بازار بسته به هدف و کاربرد شما وجود دارد. بسیاری از افراد از موتورسیکلت به عنوان وسیله ای برای فرار از ترافیک استفاده می کنند و در ساعات شلوغی خودروی شخصی خود را بیرون نمی گذارند. کاربرد بعدی استفاده از آن به عنوان وسیله ای برای کسب درآمد است. این روزها با توجه به افزایش خریدهای غیرحضوری و نیاز به سیستم حمل و نقل سریع درون شهری، پیک موتوری یکی از مشاغل پرطرفدار است و داشتن موتورسیکلت تنها شرط لازم است. اما انواع دیگری از موتورسیکلت ها وجود دارند که به عنوان موتورهای مسابقه ای شناخته می شوند. این موتورهای مسابقه ای معمولا حجم موتور بسیار بالایی دارند و بیشتر به عنوان وسیله ای برای شرکت در مسابقات استفاده می شوند.


مهمترین کاربرد موتور سیکلت

مزایای استفاده از موتور سیکلت به جای ماشین شخصی همانطور که گفتیم انواع موتورسیکلت های موجود در بازار برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. اما مزیت موتورسیکلت نسبت به خودروی سواری که تا این حد محبوب است چیست؟ در ادامه با چند نمونه از مهمترین مزیت هایی که در بین انواع موتورسیکلت رایج است آشنا می شویم.


موتور سیکلت های ارزان قیمت

این روزها که قیمت خودروهای سواری بسیار افزایش یافته است، موتورسیکلت ها قیمت مناسب تری دارند و می توان با هزینه کمتری برای سفرهای درون شهری وسیله نقلیه خریداری کرد. بسته به نوع موتور سیکلت می توان یک موتور سیکلت مناسب با قیمت های متفاوتی تهیه کرد.


موتور سیکلت های ارزان قیمت

موتور سیکلت سریع است و جای پارک زیادی دارد جدای از بحث ترافیک، یکی دیگر از مشکلات استفاده از خودرو در شهرهای شلوغ، یافتن جای پارک است. موتورسیکلت ها در اندازه های مختلف را می توان به راحتی در هر نقطه از خیابان و پارکینگ های عمومی پارک کرد و دیگر نیازی نیست ساعت ها به دنبال جای پارک بگردید. علاوه بر این، موتورسیکلت ها می توانند در شرایط خاص حتی در ساعات اوج ترافیک تهران از ترافیک سنگین عبور کرده و سرعت حرکت را در پایتخت افزایش دهند.


موتورسیکلت ها هزینه سوخت و نگهداری کمتری دارند

موتورسیکلت ها نسبت به خودروها سوخت کمتری مصرف می کنند و می توانید در هزینه های ماهانه سوخت در هزینه های زیادی صرفه جویی کنید. علاوه بر این، هزینه تعمیر موتورسیکلت معمولاً خیلی زیاد نیست و شاید تعمیرات اساسی موتور سیکلت، قیمت تعمیر معمولی یک خودروی سواری باشد. بنابراین استفاده از انواع موتورسیکلت ها می تواند در هزینه های شما صرفه جویی زیادی داشته باشد.


انواع موتور سیکلت

موتورسیکلت ها با توجه به مشخصات و نوع کاربردشان به انواع مختلفی تقسیم می شوند. انواع موتورسیکلت ها را با توجه به نوع کاربرد و مشخصات فنی می توان به 5 دسته کلی تقسیم کرد:


  • موتورسیکلت های جاده ای
  • موتور سیکلت خارج از جاده
  • موتور سیکلت کوچک
  • اسکوتر
  • موتور گازسوز

همانطور که از نام آن پیداست موتورسیکلت های جاده ای برای استفاده در خیابان ها و جاده های بین شهری و به طور کلی در جاده های آسفالته و هموار طراحی شده اند. موتورسیکلت های آفرود برای مسیرهای کوهستانی و جنگلی طراحی شده اند که جاده معمولاً ناهموار و پر از موانع طبیعی است. موتورسیکلت های کوچک بیشتر برای فضاهای کوچک و بسته مانند استادیوم ها، مراکز خرید بسیار بزرگ، فرودگاه ها و ... طراحی می شوند. اسکوترها و موتورهای گازسوز نیز معمولا حجم موتور کمتری دارند و برای استفاده در شهر و فواصل کوتاه تولید می شوند.


در این مطلب به معرفی انواع موتورسیکلت های جاده ای می پردازیم که در ایران طرفداران و خریداران بیشتری دارند. با این حال انواع دیگر موتورسیکلت ها نیز بسته به کاربردشان طرفداران زیادی دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد