نام لوازم آرایشی که باید بدانید

سایه ابرو

از سایه ابرو مانند مداد ابرو استفاده می شود و برای پرکردن فاصله بین تارهای ابرو استفاده می شود. سایه ابرو بسیار شبیه تاتو ابرو است. در واقع می توان گفت سایه ابرو رنگ روشن تاتو معمولی است اما تاتو ابرو پررنگ و ضخیم است و برعکس سایه ابرو بسیار طبیعی و نرم است. اگر دوست دارید ابروهای خود را طبیعی جلوه دهید، سایه ابرو انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.


خط لب

خط لب همانطور که از نامش پیداست برای فریم کردن و آماده سازی لب ها برای رژگونه زدن استفاده می شود. نواحی ناهموار لبه های بالا یا پایین لب های خود را با رژ لب پر کنید. این باعث می شود لب ها پرتر و گردتر شوند. علاوه بر این می توانید از خط لب برای برجسته سازی لب ها استفاده کنید اما مراقب باشید که لب ها را زیاد بزرگ نکنید زیرا ظاهر زیبایی نخواهد داشت. مهم ترین نکته در استفاده از رژ لب این است که رنگ رژ لب باید با رنگ رژ لب شما هماهنگ باشد.


پرایمر لب

پرایمرهای لب دو کار اساسی انجام می دهند: لب ها را آبرسانی می کنند رژ لب ماندگاری طولانی مدت شما را حفظ می کند بسیاری از رژلب ها باعث خشکی لب ها می شوند، بنابراین توصیه می شود برای جلوگیری از این مشکل از پرایمر لب استفاده کنید. همچنین لب های شما مدام در حال حرکت هستند که باعث کم رنگ شدن رژ لب شما می شود. استفاده از پرایمر لب تا حد امکان رژ لب شما را حفظ کرده و از محو شدن آن جلوگیری می کند.


برای داشتن لب هایی زیبا کافی است قبل از زدن رژ لب از پرایمر لب استفاده کنید. یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین قسمت های آرایش، زدن رژ لب است. استفاده از لوازم آرایشی بسیار آسان است. رژ لب برای رنگ و بافت لب ها استفاده می شود. امروزه رژلب ها در انواع و مدل های مختلفی در بازار موجود است که شامل موارد زیر می شود:


  • رژ لب مات
  • رژ لب براق
  • رژ لب ضد آب

هنگام خرید لوازم آرایشی اصل و رژ لب، با توجه به فرم لب های خود انتخاب کنید، زیرا این کار باعث می شود آرایش شما طبیعی تر و زیباتر به نظر برسد. اگر لب هایتان نازک هستند از رژ لب های براق و رنگ روشن استفاده کنید اما اگر لب های بزرگی دارید رژ لب های تیره و مات را انتخاب کنید. برای شما بهتر خواهد بود. رژ لب نام جدیدی است که این روزها زیاد شنیده می شود. رژ لب مانند رژ لب‌ها را رنگ می‌کند، اما یک تفاوت دارند و آن این است که رژ لب مستقیماً روی لب‌ها زده می‌شود اما رژ لب به داخل لب نفوذ می‌کند.


یکی از مزایای استفاده از رژ لب این است که رنگ لب های شما را برای مدت طولانی ثابت نگه می دارد و احتمال کم رنگ شدن آن بسیار کمتر است. همچنین از خشک شدن لب ها جلوگیری می کند و آنها را مرطوب نگه می دارد. رژ لب به صورت مایع یا ژل فروخته می شود. این محصول آرایشی مانند رژلب تنوع رنگ چندانی ندارد اما رنگ های قرمز، صورتی و هلویی برای استفاده همه در دسترس است.


برق لب

برق لب همانطور که از نامش پیداست باعث درخشش و درخشندگی لب ها می شود. توصیه می کنیم اگر می خواهید لب هایتان براق باشد حتما بعد از زدن رژ لب از برق لب روی آن استفاده کنید. انواع مختلفی از دستکش های لب در بازار موجود است. جالب است بدانید که برخی از آنها معطر هستند. برق لب با وجود زیبایی و جلوه خاصی که به لب ها می دهد یک نکته منفی هم دارد و آن چسبندگی است و ممکن است موهای شما به آن بچسبد. این برای بسیاری از زنان و دختران خوشایند نیست.


اسپری ثابت کننده

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا برخی از آرایش هایی که می بینید اینقدر ماندگار هستند و بعد از ساعت ها، آرایش همچنان زیبایی و ظاهر خود را مانند ساعات اولیه حفظ کرده است؟ راز این آرایش های بادوام را به شما خواهیم گفت و آن استفاده از اسپری فیکساتور در آخرین مرحله آرایش است.


فیکساتور چیست؟

فیکساتور یک محصول آرایشی است که به شما کمک می کند تا ساعت ها آرایش خود را سالم نگه دارید. این محصول به عنوان اسپری فیکساتور در بازار به فروش می رسد. فیکساتور پس از اتمام آرایش استفاده می شود. وظیفه فیکساتور این است که آرایش شما را برای مدت طولانی بدون تغییر نگه دارد و از آب شدن، چرب شدن و خراب شدن کرم، پودر و سایر مواد آرایشی روی پوست شما جلوگیری کند.


این محصول زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد و بیشتر به عنوان یک لوازم آرایشی برای آرایشگاه ها محسوب می شود. فیکساتیو برای آرایش های بسیار غلیظ و آرایش های تخصصی استفاده می شود. البته اگر در محیط بسیار گرمی هستید و گرما صورت شما را عرق می کند، اسپری فیکس کننده بهترین انتخاب برای حفظ آرایش شما خواهد بود. به اسپری فیکس اسپری تثبیت کننده نیز می گویند. همچنین لازم است بدانید که اگر بخواهیم انواع فیکساتورهای آرایشی را نام ببریم باید بگوییم که دو دسته پودر و اسپری هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد