مزایای توسعه علم و فناوری بتن

به روز رسانی واقعی

سنسورهای GPS در کامیون های بتن و تجهیزات بتن ریزی صاحبان خود را به روز نگه می دارند. دستگاه های تلفن همراه همچنین دسترسی به خطوط ارتباطی را در زمان های مختلف فراهم می کنند و کارگران نیازی به نظارت مداوم ندارند. زیرا می توان از راه دور فعالیت های آنها را شناخت. با این به روز رسانی ها، کارگران همچنین می توانند زمان کمتری را هدر دهند و برنامه ریزی خود را سرعت بخشند.


تجهیزات هوشمند

حسگرهای تعبیه شده در میکسرها و تجهیزات بتن می توانند مسائل مربوط به نگهداری بتن را کنترل کنند. هنگامی که عواملی مانند دما، سرعت اختلاط و ... به سطح خطر رسیدند، بلافاصله یک سیگنال هشدار ارسال می شود. سپس قبل از اینکه یک نقص واقعی رخ دهد، مشکل حل خواهد شد.


برای نظارت بهتر بتن در طول عمل آوری می توان از تست های مقاومت استفاده کرد. این بهبودها باعث کاهش مدت زمان تعمیرات و خرابی ها در طول فرآیند تولید و صرفه جویی در هزینه های نگهداری می شود. آنها همچنین به تولید محصولات با کیفیت بالاتر کمک می کنند.


بتن چیست؟

افزودنی های بتن

افزودنی های اضافه شده به بتن برخی از خواص آن را افزایش می دهد. این مواد می توانند بر استحکام کششی بتن، سرعت گیرش، راندمان و مقاومت در برابر نفوذ آب تأثیر بگذارند.


افزودنی های بتن به دو دسته افزودنی های شیمیایی و مواد افزودنی معدنی تقسیم می شوند که در ادامه به شرح آنها می پردازیم.


افزودنی های شیمیایی

از این افزودنی ها برای ایجاد خواص و قابلیت های ویژه در بتن به صورت مایع یا پودر استفاده می شود. روان کننده ها، فوق روان کننده ها، شتاب دهنده ها، کندکننده ها، هوازی ها و رنگدانه ها افزودنی های شیمیایی در بتن هستند.


 روان کننده ها

روان کننده باعث سهولت در قرار دادن بتن در محل مورد نظر و افزایش راندمان آن می شود. این مواد باعث افزایش مقاومت بتن می شوند و می توان از آنها برای کاهش مصرف آب در مخلوط های بتنی استفاده کرد.


روان کننده های فوق العاده

فوق روان کننده ها کارایی بتن را نسبت به استفاده از روان کننده ها افزایش می دهند و خاصیت مضری برای بتن نخواهند داشت.


شتاب دهنده ها

شتاب دهنده ها خواص بتن را در آب و هوای سرد بهبود می بخشند و سرعت هیدراتاسیون سیمان را افزایش می دهند.


کند کننده ها

کندکننده ها سرعت هیدراتاسیون سیمان را کاهش می دهند و برای کنترل زمان گیرش بتن حجیم در آب و هوای گرم استفاده می شوند.


راه های هوایی

این مواد در صورت مخلوط شدن، حباب های ناپیوسته کوچکی در بتن ایجاد می کنند و عملکرد بتن را در هنگام انجماد افزایش می دهند. ایروبیک عمدتاً در مخلوط هایی استفاده می شود که دارای سنگدانه های درشت یا سبک و سیمان و آب کمتری هستند. بنابراین از این نوع افزودنی ها در تولید بتن های سبک و حجیم استفاده می شود. لازم به ذکر است که هوازی باعث افزایش پایداری بتن می شود.


رنگدانه ها

از رنگدانه ها برای تغییر رنگ بتن استفاده می شود. بتن رنگی یکی از انواع بتن است که به عنوان عنصر تزئینی در دکوراسیون داخلی و محیط های بیرونی استفاده می شود.


سایت مرجع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد