نکات مثبت در مورد چت

چت افراد متاهل:

بدون مقدمه باید گفت که چت می تواند فرآیند خوب و مثبتی باشد به شرطی که کاربر نحوه استفاده صحیح از آن را بداند و با علم و آگاهی با موضوع برخورد کند. متاسفانه در ایران به دلیل فضای فرهنگی و سنتی و عدم تبلیغات مثبت در مورد این پدیده و به طور کلی اینترنت در افراد به خصوص جوانان و در برخی خانواده ها مضرات و فواید این پدیده را به دنبال داشته است. به سوء استفاده از جوانان و برخی افراد متاهل که در اتاق های گفتگو به دنبال مسائل خاص هستند. سودجویان از عدم آگاهی و ناآگاهی افرادی که به سادگی صحبت های رد و بدل شده در محیط چت روم را باور می کنند، سوء استفاده کرده اند.

همه چیز دو جنبه دارد، یکی منفی و دیگری مثبت، اما متأسفانه چت جنبه منفی خود را در بیشتر ذهنیت ها نشان داده است - دلیلی برای چت کردن وجود ندارد زیرا برخی افراد حواسشان پرت می شود.

اگر بنیان فکری افراد جامعه مبتنی بر اصول انسانی نباشد، چت برای همه به معنای اتلاف وقت نیست. البته حد و مرز همه چیز را باید رعایت کرد. ضمناً زوجین باید در چارچوب خاصی باشند و سعی کنند حریم خانواده را حفظ کنند و به هیچ وجه مستمر نباشند. البته برای زوج هایی که اقوام و دوستانشان در کشورها و شهرهای دیگر هستند. هم ارزان تر، هم راحت تر و هم جالب تر است. البته اگر بتوانید دوستی و ارتباط خود را در همین محیط مجازی حفظ کنید، مشکلی برایتان پیش نمی آید، مثلا با دادن شماره تلفن، دادن وب یا قرار ملاقات های مکرر حضوری و فقط محدود کردن. گپ زدن برای تبادل افکار و عقاید و حل مسایل متا و تا حدودی پرکردن خلأهای عاطفی و روحی موجود در زندگی هر متا مشکلی ایجاد نمی کند.

اما چت و محیط رومی ها کاملا وسوسه انگیز است و می تواند جدای از کارکردهای مثبت خود مانند بیماری تبر به ریشه های زندگی مشترک باشد. ماندان ها به چت اضافه می شوند و می توان گفت 90 درصد کاربران اینترنت در ایران فقط چت می کنند. متاهلی که همسر دارد باید تشخیص دهد که این چت با علم خودش است یا مخفیانه و حتما لازم است همسرش بداند و اگر مخالف باشد درست چیست؟ پس در هر صورت باید همه جوانب موضوع را سنجید و اگر در همسر حساسیت ایجاد کرد که قطعا همینطور خواهد بود، او نیز در جریان موضوع قرار گیرد و یا کلا چت را کنار بگذارد. البته چت کردن به تنهایی اشکالی ندارد. غیب و ناشناخته به هم علاقه مند می شوند و صدای همدیگر را می پسندند، آن قدر که مشکلشان حل شود، شب، سینما و ....

چت یک راه حل موقت برای حل مشکلات است، اما در دراز مدت نتیجه معکوس دارد. محیط چت بسیار مجازی است و خیلی کم درگیر مسائل احساسی آن می شود. اگر این کار انجام شود ظرفیت افراد را افزایش می دهد اما متاسفانه بحث همیشه بی معنی است. چت در کشور ما نه گردهمایی علمی است و نه کنفرانس اجتماعی. چت برای ما ایرانی ها دختر و پسر شده، بازی و چیزهای دیگر مخصوصا سرگرمی. .

با این حال، چت به طور مستقیم به شخصیت افراد - ظرفیت و اهداف آنها بستگی دارد. به طور کلی فرهنگ کاربر 100% را تعیین می کند و این خود فرد است که مسیر چت را تعیین می کند. بنابراین هر ظرفیت و هر دستگاه O فرهنگ می خواهد از آن استفاده کند. اگر فرد متاهلی به زندگی خود علاقه مند است و همسرش را با تمام وجود دوست دارد، زمانی را که با دیگری می گذراند در راه محبت به همسر و خانواده خود صرف کند، اما روابط عمومی هرگز دلیل نمی شود. عشق و خیانت و این حرف ها کم نیست. با این حال، فرد هرگز نباید خود را محدود به صحبت کردن با همسرش کند. ممکن است همسرش قبول نکند چیزی بگوید.

چت انسان را اجتماعی تر می کند اما باید سعی کرد این رابطه در جامعه مجازی حفظ شود و وارد جامعه واقعی نشود. چت می تواند پر محتوا باشد، اما چت مداوم با یک نفر قطعا باعث ایجاد احساس می شود، اما باید سعی کنید به آن معتاد نشوید و آن احساس را کنترل کنید. گپ زدن با یک فرد متاهل می تواند دلایل زیادی داشته باشد.


نکات مثبت در مورد چت

1- یادگیری و تبادل نظر در هر زمینه ای

 2- اجتماعی شدن

3- پرکردن خلأ عاطفی و روانی

 4- همدلی با دیگران

 5- آشنایی با زندگی و مشکلات سایر خانواده ها و نحوه برخورد با آنها

6- یافتن دوستان در هر شهر برای کسب اطلاعات در مورد مکان های دیدنی

 7- افزایش اطلاعات اینترنتی و چت

 8- خوشگذرانی و لذت بردن از معاشرت با دیگران و در مقام مقایسه و تأثیرگذاری بر نقاط مثبت دیگران در کاربر.

9- یافتن دوستان بسیار خوب و قابل احترامی که با آنها متاسف شوید

10- یافتن خانواده های محترمی که بتوانید با همسرتان ارتباط برقرار کنید

11- افزایش اطلاعات اجتماعی و سیاسی


تهران چت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد