لزوم گستردگی بالابرها

 

 بالابر خودرویی/کامیونی (Truck Mounted Platforms)

با نصب انواع بالابرهای بوم لیفت مفصلی، تلسکوپی، یا مفصلی-تلسکوپی و نیز انواع بالابر های قیچی بر روی خودروهای باری، انواع بالابرهای خودرویی تولید می‌شوند. این نوع برای طی کردن مسافت‌های طولانی، جهت استفاده شهری، برون شهری و خدماتی مناسب بوده و دسترسی از ارتفاع ۱۰ متر تا ۱۰۰ متر را امکان‌پذیر می‌سازد. 

ظرفیت این بالابرها از ۲۰۰ کیلوگرم تا ۴۵۰ کیلوگرم در حال تغییر است و در برخی مدل‌های خاص به ۱۰۰۰ کیلوگرم نیز می‌رسد.

بالابر مفصلی- تلسکوپی

این نوع بالابرهای مفصلی- تلسکوپی دسترسی از ۱۴ متر تا ۴۵ متر را امکان‌پذیر می‌سازند. این نوع دارای دو نوع بازو (بوم) یکی با حرکت مفصل مانند و دیگری با حرکت تلسکوپ مانند می‌باشد.

 به همین دلیل در مقایسه با انواع مفصلی و یا تلسکوپی از قدرت مانور بسیار زیاد و نقاط کور کمتری برخوردار است. بعضی از مدل‌های این دستگاه نیز دارای یک بازوی متحرک نهایی جهت دسترسی هرچه بیشتر به سطح افق بوده که قدرت مانور و سهولت استفاده را بسیار افزایش خواهد داد. 

این بالابرها نیز دارای انواع خود محرک (دیزلی، برقی، هیبریدی) و یا قابل نصب بر روی خودرو و نیز قابل یدک هستند. ظرفیت از ۲۰۰ کیلوگرم تا ۴۵۰ کیلوگرم متغیر است.

بالابر عنکبوتی (Spider Lifts)

 

به صورت قابل توجه قابلیت کار در ارتفاع را افزایش می‌دهند. نیاز به فضای کم و ارتفاع دسترسی بالا این ها را قادر می‌سازد تا از هر مانعی برای رسیدن به محل کار به راحتی عبور نمایند. عرض کم این نوع بالابر در هنگام بسته شده عبور از درب‌ها را ممکن ساخته و در مدل‌های تسمه‌ای عبور از سطوح ناهموار خاکی، چمن و حتی بالاروی از پله امکان‌پذیر است. 

نیروی محرکه قدرتمند، قدرت مانور بالا و توزیع وزن مناسب را در این بالابرها تضمین می‌نماید. طراحی به خصوص جک‌های جانبی اجازه استفاده از بالابر را تا شیب‌های ۴۰ درجه به این دستگاه‌ها می‌دهند.

بالابر نفری

 

وسیله‌ای مکانیکی برای دسترسی افراد و یا تجهیزات به سطوحی که در دسترس نبوده و در ارتفاع می باشند نیز می باشد. این دسترسی معمولاً موقت ولی دارای ثبات و تعادل لازم برای کارهایی چون تعمیر و نگهداری و ساخت و ساز می باشد که بالابر را با تجهیزاتی با دسترسی دائم همچون آسانسورها متمایز می سازد. 

بالابر افراد با توجه به نوع کارایی و استفاده می توانند به ابزاری چون پریز برق و شیلنگ کمپرس باد برای نصب ابزار به آن تجهیز شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد