نگاهی بر بالابر ها

 

بالابر خانگی به دستگاه یا به زبان ساده تر به ماشینی گفته می شود که امکان حمل افراد و وسایل خانگی را برای افراد مقدور می سازد. بالابرها نوعی وسیله حمل و نقل عمودی است که افراد یا وسایل مورد نظر را بین طبقه های ساختمان جابجا می کند و دارای مکانیزم های مختلفی هستند.

  با پیشرفت صنعت در موارد مختلف جهت بالا و پایین کردن افراد و وسایل به کمک جوامع بشری آمده اند. بالابر خانگی دارای انواع مختلفی می باشد که درصدد ایجاد سهولت در جابجایی و تغییر مکان ایحاد شده اند.در ادامه مطلب به بررسی بالابر و معرفی هر یک از انواع بالابر خانگی می پردازیم.


بالابر

قدمت آسانسور یا بالابر به کشور اسپانیا می رسد که برای اولین بار توسط معمار رومی به نام ویتروویوس طراحی گردید و همچنین اولین بار در ساختمان های کاخ انگلستان و فرانسه استفاده گردید. 

امروزه با توجه به رواج آپارتمان نشینی, کمبود وقت و کم شدن توان بدنی افراد وجود آسانسور و بالابر نیازی مهم در هر ساختمانی می باشد که ممکن است به دلیل قدیمی بودن ساختمان یا سیستم معماری ناقص ساختمان سیستم بالابر در ساختمان تعبیه شده باشد. 


به طور کلی بالابر به دستگاه یا ماشینی اطلاق می گردد که به منظور حمل بار و انسان, یا انجام کار در ارتفاع جهت انتقال بار و... به کار برده می شود.

 بالابرها دارای مکانیزم مختلف و منحصر به فردی هستند که تفاوت های زیادی با بالابر کشنده و جرثقیل ها دارند. که ممکن است با شنیدن نام بالابر به یاد وینچ های ساختمانی که جهت بالا کشیدن مصالح ساختمانی به طبقات استفاده می شوند بیفتید. ولی بالابرها دارای عوامل تعیین کننده ای همچون ظرفیت, نوع کاربرد و نوع مکانیزم خاص و... هستند.


دسته بندی بالابره

ها معمولا به چهار دسته تقسیم می شوند که عبارتند از ؛ بالابرهای زنجیری؛ بالابرهای کابلی، بالابرخانگی که مورد انتخابی ما در این مقاله معرفی بالابر خانگی است.

بالابرها وسیله ای هستند مکانیکی یا همچنین می توان گفت ماشینی است مکانیکی که امکان بالا و پایین کردن افراد و وسایل برای دسترسی به طبقات مختلف منزل را فراهم می کند. که دارای ظرفیت های مختلف جهت حمل افراد و وسایل می باشد 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد